Retrogenia (?) - czyli batalię czas zacząć

Informacje ogólne o wadzie, jak rozpoznać i leczyć. Pytania na temat wady.

Postprzez Gojira » 14 października 2013, godz. 16:51

Od dziecka miałem problemy z zębami. Często się psuły, sporo czasu wysiedziałem na unitach stomatologicznych. W gimnazjum założyli mi aparat ortodontyczny (jedyna ortodontka w mieście) i tak sobie to nosiłem kilka lat. Rodzice po prostu wypatrzyli krzywe zęby i poszli z tym do specjalisty. Pobąkiwali też coś o ptasim profilu, a ja jako że byłem w młodym wieku to sprawę miałem gdzieś.

Po zdjęciu aparatu (teraz czytając forum dowiedziałem się, że to było prawdopodobnie maskowanie wady) ortodontka wspominała, że nic więcej tu się nie da zrobić, kiełki proste, ptasi profil pozostał.

Zęby znowu się powykrzywiały po jakimś czasie, a ja olałem sprawę.

Teraz, gdy dorosłem do pewnych spraw, wiem w końcu z czym miałem do czynienia. Nie jestem lekarzem, lecz widać od razu że z profilem jest coś nie tak. Poniżej kilka zdjęć wraz z moimi uwagami:

Obrazek
To jest zdjęcie z tej "gorszej strony". Na czerwono podkreśliłem fałd skóry - to nie kość.

Obrazek
Analogicznie.

Obrazek
Tutaj ładnie widać tak naprawdę, gdzie ta żuchwa się kończy.

Poszedłem z tym ostatnio do ortodonty, z myślą, że wreszcie trzeba się za to zabrać. Pani doktor znowu zaproponowała aparat, mówiła coś o wyrywaniu zębów, kazała zrobić pantomogram i wrócić. Zapytałem o operację. Odpowiedź była dosyć długa, jednak dało wyczuć się, że lekarz był raczej niezbyt przechylnie do tej opcji nastawiony. Jestem w kropce. Nie wiem co mam z tym zrobić po kolei. Proszę o pomoc. Jechać z tym do chirurga na konsultacje? Pochodzę z niedużej miejscowości na Mazurach, w mieście jest tylko jeden ortodonta.
Gojira

Postprzez maweave » 14 października 2013, godz. 17:30